maandag 4 april 2011

"Het witte kaske" - "B-Box"

“Het witte kaske” (B-box)

Sinds gisteravond worstelen we met onoverkoombare problemen met “TV-kijken”. Niet dat het ons anders zoveel zou doen, al bij al zit je toch maar elke avond op dat schermpje te staren tot je zowat in slaap valt, maar we wilden “de ronde” niet missen.
Na alle foutmeldingen op ons scherm besloten we dan toch maar Belgacom te bellen – keivriendelijke mensen, amper wachttijd – maar helaas – toegegeven – wij hadden vijf minuten voor aanvang van het programma (op een zondag! 21.15 of zo) gebeld – dus geen “ronde voor ons”.
Na heel wat heen en weer geloop van het gelijkvloers naar de tweede verdieping en omgekeerd, alsof we er zelf een “ronde” hadden opzitten werd besloten de achtervolging te staken.
Ze beloofden ons de volgende dag – vandaag dus – terug te bellen.
Stipt op tijd werd het startschot gegeven voor opnieuw trappen op- en afrennen...

Helaas voor ons (mijn oudste dochter en ik) was Erik al de deur uit en lag Rias lekker lui in bad.

Maar wij - mijn dochter en ik dus – zouden als dé twee wereldwijze vrouwen in huis - het probleem wel even oplossen. Zodra de telefoon ging stonden we paraat. We liepen van beneden naar boven en omgekeerd - we controleerden ijverig alle lichtjes en verwisselden zelfs de kabels in de “b-box” nadat we deze eindelijk gelokaliseerd en ontmaskerd hadden, met behulp van “de vriendelijke mijnheer” aan de telefoon.

We waren zo blij dat we eindelijk de “B-Box” - “het witte kaske” – gevonden hadden dat we ijverig de meest verstopte knopjes probeerden in te drukken op aanraden van “die stem”.
Zelfs een potlood kwam eraan te pas, want het knopje om te resetten zat toch wel diep verborgen.

Waar we ons eerst uiterst tevreden voelden over het resultaat werden we al vlug terug in de realiteit geworpen door een nu “ietwat wanhopige stem”.

“Het witte kakse” waar die vriendelijke stem het eerst over had, bleek allang niet meer de B-Box, maar de adapter te zijn. Wisten wij veel...

Aan zijn toon te horen had die “stem” er meteen 30 grijze haren bij.
Enfin, zowat 24u later zijn de mensen van Belgacom nog altijd even vriendelijk, begrijpt mijn zoon het probleem niet, heeft onze jongste dochter zich tevreden gesteld met een DVD, en ben ik blij dat Rias internet terug kon laten werken.

En kijk – nu heb ik net afgelegd en alles werkt weer prima! (zonder 30 grijze haren extra voor mij ;-))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten